reklama

Katkin neobyčajný príbeh

V jedno nedeľné dopoludnie sme sa s priateľom Jankom Zádumčivým vybrali na bicykloch na malý výlet. Asi po dvoch hodinách jazdy sme sa zastavili v našej obľúbenej pizzerii.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Pohodlne sme sa usadili na okraji veľkej terasy a objednali si občerstvenie. Janko mi už pred cestou sľúbil, že mi chce porozprávať jeden neobyčajný príbeh a tak som horel nedočkavosťou. Len čo nám priniesli objednané jedlo a nápoje Janko začal so svojim príbehom.

Vieš, že si privyrábam, ako taxikár, pokračoval vo svojom rozprávaní. Je to veľmi zaujímavá práca aj keď ľudia si často myslia, že nebezpečná. Ja si to ale nemyslím, naopak, mám veľa zaujímavých zážitkov spojených s osudmi ľudí, ich názormi a neraz aj poučnými príbehmi.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Jedného dňa mi do taxíka nastúpila mladá žena, pekne ma pozdravila a usadila sa na zadnom sedadle. Pôsobila veľmi placho a tak som reagoval mlčaním. Na moje prekvapenie sa po niekoľkých minútach jazdy rozhovorila a s neobyčajnou otvorenosťou a úprimnosťou mi porozprávala svoj životný príbeh.

Mám smrteľnú chorobu a je zázrak, že ešte žijem, povedala priamo, hneď na úvod. Ostal som ohromený a nedočkavo som pozrel do spätného zrkadla. To čo som v ňom videl mi ale nedávalo zmysel. Boli tam oči žiariace radosťou a šťastím. Keď som mala pätnásť rokov začali sa u mňa prejavovať silné bolesti hlavy, pokračovala. Lekári dlho nevedeli nájsť príčinu až nakoniec vyriekli ortieľ. Odumierajú ti mozgové bunky, inými slovami vyjadrené, dochádza k rozpadávaniu mozgu. Katka, ako sa mi neskôr predstavila, reagovala tak, ako asi väčšina z nás. Po úvodnom šoku upadla na dlhé týždne do stavu letargie a beznádeje. Potom sa ale stalo niečo, čo ani sama nevedela vysvetliť. Z jedného dňa na druhý sa v nej prejavila obrovská túžba žiť. Aj napriek tomu, že často, aj na celé hodiny upadala do stavu bezvedomia, úspešne dokončila strednú a dokonca vyštudovala aj vysokú školu a stala sa učiteľkou. Samozrejme, že učiť nemôže, ale nie je z toho sklamaná. Katka totiž dokázala viac, ako mnohí zdraví ľudia. A ešte jedna „maličkosť“ jej pomáha k tomu, že ešte stále je medzi nami. Okrem jej, až neuveriteľnej túžby po živote je to aj malý psík - čivava s ktorým je spojená tak, akoby tvorili jedno telo a jednu dušu. Ani na okamih ju neopúšťa, dokonca ani v intímnych chvíľach. Smutné je ale to, že ten drobný psík neprežie viac, ako dva roky, lebo preberá na seba jej chorobu. Tak mi to Katka vysvetlila.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nedávno, pokračoval Janko v rozprávaní, som Katku asi po pol roku opäť viezol. Zvítali sme sa, ako starí priatelia a živo sme celú cestu debatovali. Jej stav sa vôbec nezlepšuje, skôr naopak. Napriek tomu si našla priateľa a je zaľúbená. Keď sme sa lúčili nenechal som si ujsť pohľad do jej žiarivých očí, ktoré ani v najmenšom nepripomínali, že patria umierajúcej mladej žene.

Milan Zeman

Milan Zeman

Bloger 
  • Počet článkov:  53
  •  | 
  • Páči sa:  4x

Som presvedčený o tom, že každé stretnutie s človekom, každá životná situácia a každá informácia nás posúva na našej ceste k tomu čo sa má stať. Verím, že nič nie je náhoda a všetko je tak, ako má byť. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu