reklama

Nebojme sa žien

Počas dovolenky v moslimskom Maroku som na bicykli prechádzal okolo mladého muža, ktorý sa opakovane snažil spojazdniť svoje auto. Porušiac pravidlo: „Pomáhaj len tomu, kto ťa o to požiada“, som zosadol z bicykla a pridal sa k nemu, aby sme s pomocou už nielen dvoch, ale štyroch rúk a štyroch nôh dostali nepojazdné auto do pohybu potrebného k samovoľnému naštartovaniu. Na druhý, či tretí pokus sa nám to aj podarilo. Srdečne mi podal ruku, v arabskom jazyku mi poďakoval a pokračovali sme každý svojou cestou.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (22)

V nemom úžase som ostal stáť, keď som v odchádzajúcom aute zbadal mladú ženu oblečenú v moslimskom odeve, pohodlne a bezstarostne usadenú na sedačke s telefónom pri uchu. Tak to by sa u nás na Slovensku nemohlo stať, napadlo ma v prvom momente.

Neskôr, po absolvovaní prehliadky malého mestečka, som sa usadil v piesku na brehu mora a v myšlienkach som sa vrátil k mladému mužovi a jeho pasažierke. Nielen táto malá, „bezvýznamná“ udalosť, ale aj mnoho ďalších, ktorých som bol očitým svedkom i tie, o ktorých som počul pri svojich návštevách v moslimských krajinách sú dôkazom toho, že diskriminácia žien tam ani z ďaleka nie je taká tragická, ako nám ju doma prezentujú médiá. I tu sa potvrdzuje pravidlo: „Lepšie raz vidieť, ako stokrát počuť“! A prečo tomu tak je? Možno aj preto, že platí staré známe: „Zlodej kričí chyťte zlodeja“!

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nejeden muž sa pred kamarátmi vystatuje, že on doma riady neumýva ani nepomáha s upratovaním, veď to je „babská“ robota. To, že jeho manželka chodí tiež do práce a že starostlivosť o domácnosť s nekonečným kolotočom varenia a upratovania je jej druhou smenou, mu akosi ušlo. Áno je pravdou, že naša „demokratická a sociálne spravodlivá“ spoločnosť zabezpečila ženám de jure rovnoprávnosť, ale pravdou je aj to, že nielen otvorená, ale aj skrytá diskriminácia žien o ktorej sa nahlas nehovorí, alebo nechce hovoriť, je viditeľne prítomná nielen v rodinách, ale aj na iných úrovniach spoločnosti. A prečo sme svedkami neustáleho aj keď možno na prvý pohľad neviditeľného konfliktu medzi mužmi a ženami siahajúceho až do veľmi dávnej minulosti? Dôvodov bude iste viac, ja si ale myslím, že ide aj o určitý druh pomsty, vyplývajúci z nemohúcnosti nás mužov ovládnuť ženy. Je síce pravdou, že nás príroda obdarila väčšou fyzickou silou, zastávame najvýznamnejšie politické, hospodárske a spoločenské funkcie, ale ani to nestačí k tomu, aby sme nepodľahli silnému vplyvu žien. Ženy sú totiž fyzicky a hlavne psychicky oveľa odolnejšie. Sú obdarené silnou intuíciou a nekonečnou trpezlivosťou. K životu sa správajú oveľa zodpovednejšie a veľmi dobre si tiež uvedomujú, že ich „biologické hodiny“ tikajú oveľa kratšiu dobu, ako nám mužom. A práve táto skutočnosť spolu so silným pudom sebazáchovy ich často vedú k správaniu, ktoré my muži vnímame ako vypočítavosť, snahu o manipulovanie a ovládnutie. Je teda prirodzené, že muži sa cítia ohrození a robia všetko preto, aby si vo vzťahoch i v spoločnosti udržali svoje dominantné postavenie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A tak milí páni, mladí i starší nebojme sa žien, nebojujme s nimi, ale snažme sa ich pochopiť a spolupracovať s nimi. Som presvedčený, že nám v tom ochotne, aj vo vlastnom záujme pomôžu. Príkladom nám môžu byť slávni muži histórie, ako napríklad egyptský faraón Ramses II., alebo americkí a ruskí prezidenti Ronald Reagan a Michail Gorbačov, ktorí boli pod silným vplyvom svojich manželiek, napriek tomu dosiahli vo svojich životoch nesmrteľnosť.

Milan Zeman

Milan Zeman

Bloger 
  • Počet článkov:  53
  •  | 
  • Páči sa:  4x

Som presvedčený o tom, že každé stretnutie s človekom, každá životná situácia a každá informácia nás posúva na našej ceste k tomu čo sa má stať. Verím, že nič nie je náhoda a všetko je tak, ako má byť. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu