reklama

Spomienka na Vianoce

Pri množstve každodenných povinností už asi väčšina z nás zabudla na uplynulé vianočné sviatky a tie nasledujúce sú príliš vzdialené nato, aby sme sa nimi zaoberali. Ja však na ne spomínam s nostalgiou, ktorá ma viedla k napísaniu týchto riadkov...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Väčšina z nás a ja nie som výnimkou, citlivo vníma správanie ľudí vo svojom okolí a to nielen svojich najbližších, ale aj v práci, v obchodoch, úradoch i tých na ulici.

Potešiteľnou skutočnosťou je, že počas vianočných a novoročných sviatkov sme k sebe milí, podávame si ruky, želáme si zdravie, šťastie, lásku, usmievame sa na seba a nechýba nám vzájomná tolerancia a úcta. Pomáhame sirotám, chorým a sociálne slabým ľuďom. Od našich zamestnávateľov dostávame finančné odmeny, platené voľno, prípadne iné darčeky. Z rozhlasových staníc počúvame príjemnú a hodnotnú hudbu. Televízia nám ponúka programy, ktoré prinášajú do našich sŕdc radosť, lásku a nám starším aj pekné spomienky na detstvo.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Štatistiky vykazujú nižší počet krádeží, násilných trestných činov a príslušníci polície neprenasledujú motoristov. Náš život v tomto období sa stáva krajší a radostnejší.

Žiaľ, posledným novoročným podaním ruky sa všetko pekné, až na zriedkavé momenty končí.

Médiá 24 hodín denne útočia na nás negatívnymi správami, akoby sa v našom svete už nič pozitívne nedialo. Televízne programy i tie pre najmenšie deti sú bez obsahovej myšlienky, plné hrubosti a násilia. Diskusnými témami v spoločnosti sa stávajú škandály prominentov, ľudské tragédie, autohavárie, zločiny každého druhu, ohováranie a kritizovanie všetkého a všetkých.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Slušnosť, ohľaduplnosť, pokora, úcta k ľuďom a prírode sa opäť stávajú neznámimi pojmami. Najvyššou hodnotou sa pre nás opäť stávajú peniaze, hmotné statky a kariéra za akúkoľvek cenu.

A čo je príčinou tohto neutešeného spoločenského stavu? Odpoveďou môže byť aj myšlienka jednej charizmatickej a múdrej ženy, s ktorou som sa mal možnosť svojho času zoznámiť. Citujem: „Hovoríme o svetovej hospodárskej, finančnej a klimatickej kríze, ale zabúdame na krízu duchovnú v našej spoločnosti a práve tam všetky naše problémy začínajú.“

Pred niekoľkými rokmi na dvere nášho bytu zaklopali dvaja muži v snahe prezentovať mi istú náboženskú filozofiu. Pozorne som si ich vypočul aj napriek tomu, že som približne vedel, o čom budú hovoriť. Keď skončili, povedal som im: „Budúcnosť ľudstva nie je v politike, filozofii ani v žiadnom náboženstve, ale v ľudskom srdci“. Nato sa otočili a odišli preč ...

Milan Zeman

Milan Zeman

Bloger 
  • Počet článkov:  53
  •  | 
  • Páči sa:  4x

Som presvedčený o tom, že každé stretnutie s človekom, každá životná situácia a každá informácia nás posúva na našej ceste k tomu čo sa má stať. Verím, že nič nie je náhoda a všetko je tak, ako má byť. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu